Om dagen

Jag var otroligt trött och ledsen på morgonen. Redan när jag vaknade var jag helt utmattad, och då förstod jag inte riktigt varför. Jag har ätit bättre tycker jag, och jag har inte spytt lika frekvent, men det är andra saker som tagit nästan all min energi.
-
Jag lever på bristningsgränsen, och jag har gjort det länge. Idag kändes det som att jag inte skulle orka mer, jag ville bara ge upp. Jag såg inte i vilken ände jag skulle börja.

Det handlar mycket om uppsatsen jag ska skriva nu. Vi måste skriva två och två, och jag har oerört svårt att skriva med någon annan just nu, jag är så sårbar, så skör för minsta lilla. Det har känts som att den jag skriver med har valt mig av den anledningen att hon kan glida igenom det här lätt, och jag är hennes biljett på vägen. Det har visat sig vara jobbigare än jag trodde. Det blir tungt för mig. Jag tar allt ansvar. Det är på mina initiativ vi skriver, det är jag som utformar det vi skriver, det är jag som söker artiklar, det är jag som gör allt arbete.
Jag retar mig väldigt mycket på det här, och det tar onödig energi. Jag vet inte vad jag ska göra...

-
Det har gått ut över maten idag. Åtminstonde något jag kan kontrollera. Det blev frukost som vanligt: yoghurt och flingor. Sedan åt jag ingenting förrän på kvällen då jag åt morotsbröd med smör, kalkon, sallad och paprika, samt att jag provade göra hallonkvarg. Jag spydde (bara lite) och nu har jag ont i magen. Jag ska skriva tills jag blir så trött att jag stuper i säng, för jag kommer inte kunna somna ännu. Älta, älta, ä l t a.

Hoppas på en bättre dag imorgon.

Kommentarer
Postat av: camilla

Hoppas du inte tar illa upp nu men hur ofta spyr du på en dag?:/



Mina hets/överätningar började när jag hade svält en ganska lång tid :/ fast jag åt godis, 1kg, varje lörsag så jag längtade så till det liksom. men jag hade alltid ätit normalt innan ändå liksom. mennär kroppen är i svält tar den ju alla chanser den får..



fyy att känna sig utnyttjad e bland de värsta känslorna.. intressant ämne ni har iaf :) vi fick själva reda på hemtentan igår och den e kanonsvår :/ usch



kraam<3

2012-02-10 @ 09:09:51
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Johanna Larsson (anorexia)

Haha jag vet inte om jag vågar skriva receptet. Jag slängde ihop lite allt möjligt men vågade inte smaka dem, så jag slängde dem. Men om du vill prova så tog jag ekologiska blandade bönor och mixade med mixerstav, hällde lite chilisås, ingefärakrydda och muskotnöt, handfull havregryn, handfull grahamsmjöl, handfull linfrön.



Forma bara till små plättar och vänd i ströbröd och stek på låg värme. Kanske är det gott, kanske inte ;) Kram

2012-02-11 @ 13:27:56
URL: http://aventyra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0